تاریخ دندانپزشکی جهان

تاریخ دندانپزشکی جهان

دکتر حسین تجدد

ناشر: هورمزد ۱۳۹۵

کتاب ارزشمند تاریخ دندان‌پزشکی جهان پژوهش و نگارش دکتر حسین تجدد، کتاب خواندنی و جذاب و اثری پژوهشی و قابل استناد است که در حقیقت مسیر پیشرفت این رشته از دانش و جراحی پزشکی را از آغاز تا امروز در تمامی کشورهای جهان به تصویر می‌کشد،‌ایشان مطالعات خود را از تمدن‌های کهن بین‌النهرین، مصر، هندوستان، چین، ژاپن، یونان، روم و ایران شروع می‌کند و بعد به پیشینۀ این علوم و فنون در دوران تمدن اسلامی در کشورهای مسلمان و سرانجام در قارۀ آمریکا می‌پردازد.

این اثر به زبان پارسی تألیف شده است و در ایران منتشر می‌شود،پرجاذبه‌ترین قسمت‌های این کتاب همان فصل دوازدهم است که پزشکی و دندان‌پزشکی را در کشورمان بررسی می‌کند. این بخش با ارائه تصویری از این رشته در ایران باستان آغاز می‌شود و پس‌ازآن به گزارش پزشکی و دندانپزشکی در ایران پس از اسلام می‌رسد و ضمن آن دستاوردهای مشاهیر پزشکی ایران پس از اسلام را در زمینۀ دندانپزشکی توصیف و تشریح می‌کند.دکتر تجدد، سپس به گزارشی جامع از پیدایش دندانپزشکی نوین در ایران پرداخته‌ و مدارس و مراکز علمی آموزش دندانپزشکی را معرفی می کند.

اثر ارزشمند دیگر ایشان دایره‌المعارف”ده هزار سال پزشکی در پنج قاره جهان” است که در واقع تاریخ پزشکی ایران و جهان است. این مجموعه هشت جلدی محصول سالها پژوهش و تحقیق عمیق ایشان در زمینه دانش پزشکی ملتهای باستان به‌ویژه مردم ایران، یونان، بین‌النهرین، هند، مصر و چین است.

عنوان

تاریخ دندانپزشکی جهان

مولف/ مترجم

[مرحوم] دکتر حسین تجدد

ناشر

هورمزد

سال انتشار

۱۳۹۵

موضوع

تاریخ دندانپزشکی

تعداد صفحات

۵۶۲ صفحه

مشخصات ظاهری

مصور/ بخش رنگی
جلد سخت
قطع وزیری

شابک

9786006958484

دیدگاه‌ها و سوال‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “تاریخ دندانپزشکی جهان”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تاریخ دندانپزشکی جهان
  • dental history- dr hosein tajaddod
  • dental history- hosein tajaddod
طراحی سایت