-21%

اخبار و اعلانات دندان‌پزشکی در مطبوعات عصر قاجار

۹۵,۰۰۰ تومان ۱۲۰,۰۰۰ تومان

اخبار و اعلانات دندان‌پزشکی در مطبوعات عصر قاجار

دکتر سعید میرسعیدی
دندانپزشک و پژوهشگر تاریخ

دفتر پژوهش‌های تاریخ پزشکی و دندانپزشکی| نشر دندانه


اطلاعات بیشتر درباره کتاب در بخش توضیحات در پایین صفحه

درباره کتاب «اخبار و اعلانات دندان‌پزشکی در مطبوعات عصر قاجار»

از میان منابع مختلفی که به یافتن زوایای تاریخ علم دندانپزشکی کمک می کنند، مطبوعات قدیم  نقش برجسته ای دارند. در روزنامه ها، هفته نامه ها و مجلات نیمه دوم عصر قاجار که با نزدیک شدن به دوره مشروطه و سال‌های ابتدایی قرن گذشته تعداد و تیراژشان افزایش می یابد، آگهی ها، خبرها و یادداشت هایی مرتبط با دندانپزشکی و دندانسازی وجود دارد. این مطالب با گذر زمان ارزش تاریخی زیادی یافته اند و هم اکنون از مهمترین اسناد تاریخ دندانپزشکی هستند. گزیده ای از مهمترین این مطالب با تصاویر و توضیحاتی در این مجموعه گردآوری شده اند. در این‌ جلد نشریات دوره قاجار مورد بررسی قرار گرفته اند و تعدادی از آگهی ها و اعلانات و اخبار یافت شده در این نشریات، برای اولین بار است که دیده و منتشر می شوند.


درباره دکتر سعید میرسعیدی

دکتر سعید میرسعیدی متولد سال ۱۳۶۰ و دانش آموخته رشته دندانپزشکی است.
او دندانپزشکی است که در کنار حرفه اش به طور جدی به تاریخ هم توجه دارد. مقالات و تحقیقات وی در مورد تاریخ ایران به خصوص دوره های زند و قاجار مکرر در نشریات و مجلات مختلف طی سال‌های اخیر منتشر شده اند.

میرسعیدی در حوزه تاریخ علم دندانپزشکی نیز آثار و تحقیقات گسترده ای داشته است که حاصل آنها مقالاتی پرتعداد و یافته هایی است که به مرور هم به صورت مکتوب و هم در فضای مجازی منتشر شده اند.
از سوابق او عضویت در هیات تحریریه ماهنامه نگین دندانپزشکی و همکاری مطبوعاتی با روزنامه های ایران، شهروند، دنیای اقتصاد و… بوده است‌.
همچنین دو ویژه نامه تاریخ دندانپزشکی در روزنامه های ایران و شهروند، در پی همکاری وی با روزنامه نگاران و پژوهشگران دیگر تاریخ دندانپزشکی، در سالهای گذشته منتشر شده است.

از این نویسنده تا پیش از این دو کتاب در مورد تاریخ دندانپزشکی به چاپ رسیده بود. کتاب “دندانپزشکی به روایت تاریخ ایران” مجموعه ای از پانزده مقاله است که در سال ۱۳۹۷ توسط نشر دندانه منتشر شد و چاپ دوم آن نیز در سال ۱۳۹۸ به بازار نشر راه یافت. مقالات این کتاب بیشتر به پیشینه دندانپزشکی ایران از اواسط عصر قاجار تا دوران معاصر می پردازد.

” صد روایت کوتاه از دندان‌پزشکی در تاریخ ایران” اثر دوم این نویسنده است که در سال ۱۳۹۹ به چاپ رسید. این کتاب در ۱۴۴ صفحه حاوی صد روایت تاریخی درباره دندانپزشکی در مقاطع مختلف تاریخ ایران است‌ و پیوستی نیز در مورد اولین دندانپزشکان خارجی شاغل در ایران در انتهای کتاب آمده است.

سومین کتاب این نویسنده که اکنون پیش روی شماست همانطور که در مقدمه آمده، مجموعه ای از آگهی های تبلیغاتی و اخبار و مطالبی درباره دندانپزشکی است که با جستجو و بررسی مطبوعات دوره قاجاریه جمع آوری شده است و تحت عنوان “اخبار و اعلانات دندانپزشکی در عصر قاجار” منتشر می شود.

وزن 300 g
عنوان

اخبار و اعلانات دندان‌پزشکی در مطبوعات عصر قاجار

موضوع

تاریخ
تاریخ دندانپزشکی
تاریخ مطبوعات

مولف

دکتر سعید میرسعیدی

ناشر

دندانه

نوبت و سال چاپ

اول، ۱۴۰۲

تعداد صفحات

۵۲ صفحه

دیدگاه‌ها و سوال‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “اخبار و اعلانات دندان‌پزشکی در مطبوعات عصر قاجار”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار و اعلانات دندان‌پزشکی در مطبوعات عصر قاجار
  • akbar o elanaat dandanpezeshki
طراحی سایت