اگر امپرسیونیست‌ها دندان‌پزشک بودند

۶۵,۰۰۰ تومان

مجموعه داستان‌های کوتاه

دندان‌پزشکی در داستان‌های کوتاه از نویسندگان بزرگ


برگردان اشکان نعمت‌پور
ویراستار افشین قناد
طراح جلد: وحید حقی


قالب کتاب: مجموعه داستان
تعداد صفحه: ۱۱۲ صفحه
قطع کتاب: رقعی


نسخه دیجیتال کتاب «اگر امپرسیونیست‌ها دندان‌پزشک بودند» را می‌توانید با ۵۰درصد تخفیف در سایت فیدیبو تهیه کنید

داستان صندلی جادویی؛ یک مقدمه
یادداشت مترجم

«نقاب‌های پاره» این جواب سوالی است که هنوز نپرسیده‌اید.
صندلی دندان‌پزشکی یک صندلی جادویی است. احتمالا دلیلش «ترس» است. آدم‌ها به صندلی که نزدیک می‌شوند، می‌ترسند؛ از آمپول، از صدای مته، از خود مته، از درد. به جنسیت و سن و ابعاد بدن هم ربطی ندارد. این ترس از درون می‌جوشد… و نتیجه غریبی دارد. نقاب آدم‌ها از چهره‌شان می‌افتد. نقابی که به چهره زده‌اند، یک آدم تودار، یک آدم خشن، یک آدم موقر ظریف‌رفتار پولدار و یا هرکسی که دوست دارند خودشان را جلوه دهند، این نقاب می‌پوسد و خود خودشان نمایان می‌شود.
شاید به همین دلیل است که نویسنده‌های زیادی درباره دندان‌پزشکی نوشته‌اند، با وجود این که دندان‌پزشکی یک کار بسیار تخصصی است و نوشتن درباره آن نیازمند تحقیق جدی است؛ اما وسوسه عریان شدن چهره آدم‌ها قوی‌تر از آن است که بشود راحت از کنارش گذشت. نزدیک صندلی دندان‌پزشکی، جادویی وجود دارد که نقاب‌ها را پاره‌پاره می‌کند و این کتاب، پر از داستان‌های جذابی است که از چهره‌های پشت این نقاب‌ها روایت می‌کند.
اشکان نعمت‌پور


دندان‌پزشکی از یک زاویه تازه
یادداشت ناشر

بسیاری از ما مشتاقیم نظر دیگران را در مورد خودمان بدانیم، گاهی دوست داریم بدانیم بقیه آدم‌ها به ما و دنیای ما چگونه نگاه می‌کنند و کدام وجه جهان ما برای آنها جذاب است؛ خاصه آن دیگران تنی چند از نویسندگان مشهور جهان باشند.
تا امروز مجموعه‌های داستانی زیادی از نویسندگان مختلف منتشر شده‌است که بر مبنای یک وجه مشترک شکل گرفته‌اند؛ بهترین داستان‌ها از یک نویسنده، بهترین داستان‌های نویسندگان یک منطقه یا کشور یا نمونه‌ای از داستان‌های زنان، دانشجویان یا… . اما احتمالا تا امروز مجموعه‌ای از داستان‌ها که وجه مشترک آنها یک شغل باشد در کنار هم قرار نگرفته‌اند؛ آن هم حرفه‌ای مانند دندان‌پزشکی.
کتابی که پیش روی شماست گلچینی از داستان‌های کوتاهی است از نویسندگان مشهور که در فضای دندان‌پزشکی می‌گذرد یا یک دندان‌پزشک در آن نقش محوری دارد.
هدف ما از فراهم آوردن این مجموعه این بوده‌است که دندان‌پزشکی را از زاویه دید برخی از چهره‌های شاخص ادبیات داستانی برای شما تصویر کنیم. اگرچه به نظر می‌رسد نگاه آنها تفاوت چندانی با نگاه بیشتر مردم به این محیط درمانی ندارد و اینجا هم استرس و ترس از فضای سرد و رعب‌آور دندان‌پزشکی بر دیگر حس‌ها غالب است.
برخی از داستان‌های این مجموعه پیش‌تر توسط مترجمان دیگری به فارسی برگردانده و منتشر شده‌اند اما بیشتر آنها حاصل جستجو در اینترنت و کتاب‌ها و نشریاتی است که فایل آنها در دسترس بوده‌است. ضمن اینکه برخی از این نویسندگان ممکن است برای اولین بار و با داستانی از این مجموعه به خواننده فارسی معرفی شده باشند.
امیدوارم بتوانیم در ادامه این مسیر داستان‌های بیشتری از نویسندگان بزرگ با مضمون دندان‌پزشکی را به خوانندگان فارسی‌‌زبان عرضه کنیم و البته بتوانیم نویسندگان مشهوری را که در کنار حرفه نویسندگی، دندان‌پزشک نیز هستند به مخاطب معرفی کنیم.
سیامک شایان امین

وزن 300 g
عنوان

اگر امپرسیونیست‌ها دندان‌پزشک بودند

زیرنویس عنوان

دندان‌پزشکی در داستان‌های کوتاه از نویسندگان بزرگ

مترجم

اشکان نعمت پور

ناشر

انتشارات دندانه

نوبت و سال چاپ

اول، ۱۴۰۰

قطع

رقعی

تعداد صفحات

۱۱۲ صفحه

شابک

978-622-968807-6

دیدگاه‌ها و سوال‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “اگر امپرسیونیست‌ها دندان‌پزشک بودند”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اگر امپرسیونیست‌ها دندان‌پزشک بودند
  • Impressionism
طراحی سایت