نگاهی نو به مدیریت مطب و کلینیک‌های دندان‌پزشکی

۶۵,۰۰۰ تومان

نگاهی نو به مدیریت مطب و کلینیک‌های دندانپزشکی

تالیف و ترجمه دکتر شهاب دانشور

دندانپزشک و انسان‌شناس پزشکی

 

* کتاب نگاهی نو به مدیریت مطب و کلینیکهای دندانپزشکی، کتابی ضروری برای دانشجویان دندانپزشکی است زیرا به آنها نحوه برخورد با مسأله را یاد می دهد، به آنان می‌آموزد که خارج از چهارچوب بیندیشند و ضرورت نیاز به آموزش علوم انسانی را در دانشکده های پزشکی را به آنان یادآور می شود.

* کتاب نگاهی نو به مدیریت مطب و کلینیکهای دندانپزشکی برای دندانپزشکان جوان کتابی بسیار کاربردی است. چرا که به آنها یاد می دهد که پیش از تأسیس مطب چه نکات جامعه شناختی، فرهنگی و اقتصادی را باید در نظر بگیرند و به اصطلاح بیگدار به آب نزنند و سرمایه اندک خود را به خطر نیندازند.

* کتاب نگاهی نو به مدیریت مطب و کلینیکهای دندانپزشکی برای دندانپزشکانی که مطب خود را تأسیس کرده اند، بسیار لازم است. زیرا به آنها یاد می دهد که چگونه فضای داخلی مطب خود را متناسب با بیمارانشان نظم و سیاق بدهند. بروشور و تبلیغات موثر تولید کنند و کارکنان مطب را به صورت نظام مند مدیریت کنند.

* کتاب نگاهی نو به مدیریت مطب و کلینیکهای دندانپزشکی برای دندانپزشکانی که سالهاست در مطب خود مشغول به کار هستند نیز به کار می آید؛ زیرا روشهای بهینه کردن مدیریت مطب، مدیریت هزینه ها و مواد و وسایل را به آنها آموزش می دهد. این کتاب همچون یک دوره آموزش مدون و مداوم نکاتی را به این دندانپزشکان یادآوری می کند که ممکن است در اثر مشغولیت بسیار از یاد برده باشند و به آن بی توجه باشند، حال آنکه تداوم موفقیت مطب آنها در گروی رعایت این نکات است.

* کتاب نگاهی نو به مدیریت مطب و کلینیکهای دندانپزشکی برای انجمنهای علمی دندانپزشکی نیز کتابی مفید است. زیرا یک دندانپزشک با دی علوم انسانی و مدیریتی آن را نوشته است و در حقیقت ترکیبی از علم و تجربه است. اگر هدف اصلی انجمنهای علمی دندانپزشکی ارتقا دانش و مهارتهای دندانپزشکان است، این کتاب می تواند بسیار یاری کننده باشد

به عنوان دندانپزشکی که در دانشگاههای داخلی درس خوانده و در حال حاضر در حال ادامه تحصیل در رشته های علوم انسانی در خارج از کشور است، متوجه شده ام که رویکردهای کل نگر، منطق شناخت بیماری، فلسفه ی درمان، اقتصاد سلامت، اخلاق زیستی و در کل روشهای حل مسأله به دانشجویان رشته های پزشکی تدریس نمی شود و اگر هم در خلال درسها گریزی به آنها زده شود، زیر بار انبوهی از اطلاعات بیولوژیک دفن شده و فقط در هنگام برخورد با مشکلات، نبود دانش و مهارتهای مربوط به علوم انسانی گریبان پزشکان و دندانپزشکان و دیگر همکاران را می گیرد.
متأسفانه انجمنهای تخصصی و عمومی دندانپزشکی نیز توجه چندانی به افزایش دانش و مهارت دندانپزشکان در این زمینه ها ندارند و تمام نظر و نگاه خود را به تکنیکها و روشهای درمانی معطوف کرده اند. حال آنکه اگر یک دندانپزشک توانایی اعمال بهترین روشهای درمانی و پیچیده ترین پروتزها و ایمپلنتها را داشته باشد، ولی نتواند بیمار را به خوبی توجیه کرده و روند درمانی، عواقب مثبت و منفی آن و دیگر مسایل حاشیه ای را به بیمار تفهیم کند، بیمارش را از دست خواهد داد و یا حتی با شکایت و ناراحتی او مواجه خواهد شد.
از آن سو و با ورود “بازاریابان” به مبحث مدیریت در دندانپزشکی، این مبحث به مسأله “عرضه و تقاضا” فروکاهیده است و روشهای زرد و بازاری در فروش هرچه بیشتر خدمات دندانپزشکی تجویز می شود. گویی دندانپزشکان گروهی فروشنده اند که باید با داغ کردن بازار خود به هر شیوه ای سود بیشتری حاصل کنند. تقلیل موفقیت یک دندانپزشک به فروش بیشتر البته دور شدن از روح پزشکی است. درمان موفق، رابطه بلندمدت و دلسوزانه با بیماران، آرامش در محل کار و نظم و ترتیب در امور عواملی است که نه تنها باعث موفقیت مالی بیشتر می شود بلکه تضمین کننده ارضای روحی پزشکان نیز هست. به همین دلیل آموزش مدیریت باید این راستا را در پیش بگیرد و از دامن زدن به فرایندهای بازاری و زرد پرهیز کند.

وزن 1200 g
عنوان

نگاهی نو به مدیریت مطب و کلینیک‌های دندانپزشکی

موضوع

مدیریت مطب
مدیریت مطب دندانپزشکی

مولف

دکتر شهاب دانشور

ناشر

دندانه

نوبت و سال چاپ

ویرایش دوم، ۱۳۹۸

تعداد صفحات

۲۵۰ صفحه

شابک

978-622-95747-0-6

دیدگاه‌ها و سوال‌ها

  1. احسان

    با سلام و قدردانی از زحمات شما
    لطفا برای انتخاب تصور روی جلد از تصاویر مناسب و هماهنگ تر با فرهنگ ایرانی اسلامی استفاه نمایید
    باتشکر

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نگاهی نو به مدیریت مطب و کلینیک‌های دندان‌پزشکی
  • shahab daneshvar 1
طراحی سایت